FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Galerie    Rejestracja   Profil   Zaloguj 
Forum www.betamoto.fora.pl Strona Główna
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości



 
Nowy Temat   Odpowiedz Informacje porady <- Forum www.betamoto.fora.pl Strona Główna
Autor Wiadomość
cross2900
Administrator



Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:24, 15 Lip 2009 Powrót do góry

Wymiana cylindra/tłoku krok po kroku

Witam opiszę wszystko co z tym związane 2T/4T
1. Dlaczego wymieniamy ?
-rysy na tulei cylindrycznej
-Starość nie radość
-Brak kompresji
-zatarte podzespoły
-inne uszkodzenia

2. Od czego zacząć 2T

Najpierw wymontujmy nasz cylinder
Pierwsza głowica , później ściągamy cylinder gdy mamy już to wykonane
ściągamy zawleczkę na tłoku i wysuwamy sworzeń np. małym śrubokrętem
Gdy wszystko wymontowaliśmy przejdźmy do oględzin cylindra i tłoka
jeżeli posiada takie uszkodzenia jak w punkcie 1 nadaje się do wymiany lub do szlifu.

Szlif a może nowy zestaw 2T/4T
3.
Każdy zastanawia się nad tym co będzie lepsze koszt szlifu to około od 20zł do 40 zł
a ceny nowego cylindra są na pewno większe , jeżeli kupimy dobry jakościowo tłok to nasz zestaw po szlifie będzie tak dobry jak oryginalnie . Przed kupnem tłoka zasięgnijmy opinni eksperta który zmierzy i powie nam jaki rozmiar tłoku kupić zwykle jeden szlif wynosi 0,25 mm .

-Następnie kupujemy tłok na odpowiedni wymiar i oddajemy cylinder do szlifu
(Szlif robi się pod rozmiar tłoka zawsze dawaj tłok gdy oddajesz cylinder do szlifu )

4. Po szlifie , a co dalej
Gdy mamy wszystko wykonane co potrzebne
Możemy brać się za składanie wszystkiego

-Najpierw montujemy pierscienie na tłoku (Uważajcie aby ich nie połamać ) Jeśli nie macie doświadczenia w zakładaniu pierścieni na tłok, to radze nasuwać je na tłok, podkładając pod nie 2-3 cienkie blaszki (np. zużyte żyletki) Uwaga Ostre
-Następnie zakładamy tłok na korbowód wału
Tłok montujemy oczywiscie zgodnie ze znakiem(punktem,strzałkom zwykle w strone wydechu)w celu unikniecia uszkodzenia pierscieni
-Bierzemy się za cylinder po szlifie i nowy
Należy zeszlifować pilniczkiem brzegi wylotów wszystkich kanałów wewnątrz cylindra. Każdy kanał (wlotowy i wylotowy). Kanały należy opiłować dookoła, tak, aby nie było żadnych ostrych krawędzi na styku z pierścieniami
(Niektóre nowe cylindry są już oszlifowane, inne są tylko częściowo oszlifowane a jeszcze inne wcale)
-Następnie myjemy go dokładnie benzyną aby usunąć wszystkie opiłki
Gdy to zrobiliśmy na cylinder nakładamy uszczelkę która przed wysmarowaliśmy tawotem lub sylikonem silnikowym
-Wewnątrz smarujemy tulei olejem
-I zakładamy cylinder na tłok, później kładziemy uszczelkę i zakładamy głowicę którą następnie dokręcamy po przekątnej .

Zakładamy resztę oprzyrządowania


Docieranie
pierwsze 500km - nie przekraczać prędkości 30-40km/h
kolejne 500km - nie przekraczać prędkości 50-60kmIh
-należy unikać ostrych przyspieszeń i przeciązeń silnika (np.zbyt wysokim biegiem przy niskiej predkosci)
jeśli nie będziecie stosowali się do powyższych zaleceń, to silnik zostanie źle dotarty. Może stracić dużo kompresji (a więc swojej mocy)

W silnikach nieposiadających dozownika oleju na dotarciu należy robić mieszankę 1:30 później po tym okresie 1:45/1:50 (Najlepiej z zaleceniami producenta )


5.Pierwsze odpalanie 2T/4T
Odkręcamy świecę i w otwór w głowicy wkrapiamy kilka kropel benzyny
Wkręcamy świece i odpalamy gdy odpali nie wkręcajmy go na wysokie obroty
niech spokojnie pali .

Pierwsza jazda w miarę spokojna bez ostrych wzniesień !!!



Masz pytania pisz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cross2900 dnia Wto 22:38, 09 Mar 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
szybkikoks




Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jasło

PostWysłany: Śro 0:59, 23 Gru 2009 Powrót do góry

A mi "mechanik" po tym jak mi zrobił wszystko cacy to wsiadł i zrobił jazdę próbną i dał Becie w pizde do 60 km/h , aha i ten cwel zamiast wlać mi do hamulca płyn hamulcowy to wlał olej silnikowy bo miał w takich samych pojemnikach ;/ aż żal dupe ściska ....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
cross2900
Administrator



Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:36, 24 Gru 2009 Powrót do góry

Tak jest czasami sa mechanicy którzy coś robią bez zastanowienia !


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Strona 1 z 1
Nowy Temat   Odpowiedz

 
Skocz do:  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Play Graphic Theme

Regulamin